Naprapati

Naprapati betyr å korrigere årsak til lidelse og er en manuell behandlingsform som tar sikte på å normalisere dine problemer i bevegelsesapparatet. Dette skjer med ulike behandlingsmetoder gjennom en kombinasjon av muskel- og leddbehandling.

Naprapati søker å forebygge, kartlegge og behandle funksjonsproblemer og smerter i ledd og muskler. Naprapati baserer seg på at smerte og dysfunksjon i ledd, muskler, rygg og skjelett kan fjernes gjennom økt fleksibilitet og blodsirkulasjon.

Naprapaten benytter manipulasjon, mobilisering, triggerpunktbehandling, muskeltøyning og massasje istedenfor medisiner eller kirurgiske inngrep. Du vil også bli anbefalt treningsøvelser og kan få råd om hvordan belaste muskler og ledd mindre i framtiden. Det unike ved naprapaten er hvordan behandlingsmetodene kombineres for å gi effekt. De fleste som søker hjelp hos naprapat har smerte og/eller funksjonsnedsetting i muskler og ledd.

Mål ved behandling:

• Gjenskape kroppens normale bevegelighet
  • Legge forutsetningene til rette for muskulaturen slik at musklene kan produsere større kraft
  • Hjelpe deg å bli skadefri
  • Øke dine kunnskaper om kroppens funksjoner slik at du lettere unngår skader i framtiden
  • Fokusere på årsaken til problemet, ikke bare smerteområdet
  • At du skal bli smertefri
  • Redusere/fjerne kroniske ryggsmerter
  • Øke din bevegelighet